Hogere retentie & cross-sell met tailo

Een grote mediaspeler heeft de conversie op retentie & cross-sell campagnes kunnen verhogen met tailo. Door campagnes te personaliseren op  onderwerpen uit gesprekken zoals prijs, concurrenten, klachten, sentiment etc.

Resultaten

Relevantere campagnes met een hogere conversie en lagere opt-out.

Nieuwe klantinzichten worden automatisch aan het CRM toegevoegd.

Betere commerciële resultaten met een lager aantal uitgaande e-mails.

Over de use-case

In een maand tijd hebben we 10.000 inkomende calls van klanten geanalyseerd met het Tailo platform. Automatisch werden vooraf gedefinieerde onderwerpen en klantprofielen gedetecteerd. Deze onderwerpen en profielen werden vervolgens automatisch doorgestuurd naar het CRM van de organisatie. Campagnes werden aangepast op persoonlijk niveau om een zo relevant mogelijke aanbieding te doen aan klanten.  Deze campagnes haalde een hogere conversie en hadden een lagere opt-out dan campagnes waarbij deze tailo methode niet werd toegepast.  De organisatie is nu in staat om met een lager aantal uitgaande e-mails een hoger commercieel resultaat te behalen. Terwijl klanten minder vaak opt-outen en een hogere tevredenheid laten zien op e-mails waar de tailo methode op toegepast is. 

Over het project

Voor een grote mediaspeler hebben we in een maand tijd de waarde van onze aanpak aangetoond. Door uit 10.000 inkomende calls onderwerpen zoals prijsgevoeligheid, concurrenten, klachten, productnamen etc. te halen. Deze inzichten worden automatisch aan het CRM toegevoegd en kunnen worden gebruikt om klanten een relevantere aanbieding te doen.

Plan een demo in

Benieuwd wat Tailo voor jou kan betekenen? Plan een korte demo in.