Uncategorized

Tailo bij Fast Moving Targets: Speech-to-text versie

By februari 20, 2020 mei 13th, 2020 No Comments

Onze collega Jeroen Kromme was te gast bij Fast Moving Targets. In een interview van een kleine 30 minuten vertelt hij hoe hij op het idee kwam om met Tailo te beginnen. Wat Conversational Analytics nou precies is. En hoe AI zorgt voor beter klantcontact.

Geen tijd om het hele interview terug te luisteren? Tailo zou Tailo niet zijn als we er niet voor zorgen dat we uit deze conversatie gelijk de belangrijke inzichten halen:

  • Veel bedrijven adverteren met commercials waarin aandacht voor elkaar en aandacht voor de klant centraal staat. Tegelijkertijd zie je dat het vaak nog ontzettend veel moeite kost voor klanten om simpele dingen zoals een verhuizing of wachtwoordwijziging te regelen. Als je als klant zelf contact opneemt lijk je dus nog niet altijd de aandacht te krijgen die je verdient.
  • Tailo is een self-service-platform. Dit betekent dat een gebruiker geen data-analyse / data-science kennis nodig heeft. Iedereen kan zelf met een paar klikken een model live zetten.
  • Speech-to-text is nog niet optimaal. Maar de techniek is zeker goed genoeg om patronen & trends te herkennen en daarmee je quality management te verbeteren.
  • Voorbeeld van een Tailo use-case: 15% van het call verkeer bij een grote airliner ontstond door een procesfout: klanten belde doordat ze geen bevestigingsmail kregen nadat ze een vlucht hadden geboekt. Dit was voorheen niet duidelijk omdat er maar een klein aantal gesprekken werd gemonitord.
  • Tailo kun je zien als de assistent-coach van je contactcenter. Een assistent die o.a. coaches helpt met het selecteren van gesprekken die teruggeluisterd moeten worden. Voorbeelden van goede gesprekken teruggeeft. Elke dag slimmer wordt en helpt om je klanttevredenheid en service te verhogen.
  • Chatbots zorgen vaak voor meer klantcontact. Dit contact voldoet vaak nog niet aan de verwachtingen van klanten en organisaties. Door slimme conversational analytics kunnen deze bots wel slimmer en beter worden.
  • Conversational Analytics is voor veel organisaties nog een nieuw onderwerp. Om snel de waarde te laten zien en concrete use-cases op te leveren biedt Tailo eerst een prototype fase aan. Waarin je voor een laag bedrijf in 1 tot 2 maanden een opgeleverde use-case krijgt en de kracht van Conversational Analytics kunt zien.

Benieuwd naar het hele interview? Klik dan hier.

Wil je weten wat Tailo voor jou organisatie kan betekenen? Vraag een gratis demo aan.