Sinds 2018 zijn we met Tailo bezig om klantcontact radicaal te veranderen. Dat een aantal van de grootste airliners, telco’s, verzekeraars en overheidsinstanties dagelijks onze tools gebruiken om snel te leren van hun klantgesprekken maakt mij en het Tailo team heel trots.

Er zijn een aantal redenen dat we anderhalf jaar geleden gestart zijn met Tailo:

  1. Persoonlijke frustraties met klantenservice 
  2. Kennis van AI & Data Science
  3. Een sterk geloof dat alleen organisaties die snel leren van klantgesprekken succesvol blijven  

De persoonlijke frustratie ontstond bij het doorgeven van een simpele verhuizing aan een internetprovider. Het aanpassen van het adres en de contactgegevens kostte enkele telefoontjes en veel kostbare tijd. Tijd die zowel de medewerker als ik liever nuttiger besteed hadden. Een rondgang langs vrienden en collega’s liet al snel zien dat deze ervaringen helaas nog te vaak voorkomen.

Omdat alle drie onze oprichters jarenlange ervaring hebben als data scientist en kennis hebben van kunstmatige intelligentie zagen we een kans. Wij geloven dat data de sleutel is om klantervaringen te optimaliseren en medewerkers in staat te stellen het meeste uit hun baan te halen. Een klantenservice afdeling beschikt over de meest waardevolle data van een bedrijf: klantgesprekken. Daarom hebben we  onze ervaring ingezet om een platform te bouwen dat zeer snel, accuraat en automatisch de meest relevante inzichten en acties uit klantgesprekken haalt. 

Dat brengt me gelijk bij de belangrijkste reden waarom we elke dag verder bouwen aan Tailo. Wij geloven dat alleen organisaties die snel leren van hun klanten succesvol kunnen zijn. Of je nu een multinational bent of de bakker op de hoek. Het gaat er uiteindelijk om dat je zo snel en goed mogelijk inspeelt op veranderende klantbehoeftes. Dat kun je alleen doen door te leren van wat klanten je vertellen. 

Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder sinds we met Tailo gestart zijn. We zijn van drie oprichters met een idee naar een volwassen team met een werkend platform gegroeid.  Dagelijks helpen we de grootste organisaties van Nederland om snel te leren van hun klantgesprekken. De komende tijd zullen we je meer gaan meenemen in wat Tailo precies oplevert voor klanten, medewerkers en organisaties. Zeer binnenkort komt er ook de mogelijkheid om een maand lang gratis kennis te maken met het Tailo platform. Zodat je zelf kunt ontdekken hoe Tailo jouw klantcontact transformeert. Hou onze website en Linkedin dus goed in de gaten. 

Sebastiaan de Vries

Meer lezen en kijken over Tailo?

Onze collega Jeroen bij Fast Moving Targets over Tailo

Kijk 16 juni van 10.00 tot 10.30 naar deze webinar over Tailo

Leave a Reply